Ägarbyte avfall och slam - Anmälan

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Säljer du en fastighet behöver du göra ett ägarbyte av befintligt abonnemang för avfallshämtning. Till dess att anmälan registrerats hos oss står säljaren kvar som betalningsansvarig. Varje ägarbyte måste signeras av både köpare och säljare. När registreringen gjorts lägger vi upp köparen som kund och gör sedan en slutfaktura till säljaren.

Om antingen den befintliga eller den tillträdande ägaren är ett företag eller verksamhet behöver man kontakta Tirabs kundtjänst. Se kontaktuppgifter nedan.

Det är säljarens ansvar att logga in och fylla i de uppgifter som efterfrågas i vår e-tjänst. Därefter får köparen ett meddelande om att godkänna ägarbytet. Tänk på att både säljare och köpare måste ha tillgång till E-legitimation.

Kontakt: TIRAB  060-573915 eller Kontoret@tirab.se

Kontakt

Lena Granlöf
avfall@timra.se
060-163261

Personuppgiftsansvarig

Kultur- och teknikförvaltningen
kultur.teknik@timra.se

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation (både säljare och köpare)
  • Fastighetens adress/ fastighetsbeteckning
  • Säljarens namn, adress för slutfaktura
  • Köparens personnummer och kontaktuppgifter inklusive e-post
  • Köparens tillträdesdatum

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa