Specialkost och/eller anpassade måltider - ansökan

LÄS MER

Ansökan om specialkost och/eller anpassade måltider för barn i grundskola/grundsärskola eller gymnasium. Du som vårdnadshavare till barn i förskola ansöker via pappersblankett tills vidare.
Ansökan gäller för ett läsår i taget. Inför varje nytt läsår ska en ny ansökan göras. 

Ansökan ska även göras:

  • vid förändrade kostbehov
  • vid byte av enhet/skola inom Timrå kommun.

Om ansökan gäller för nästa läsår tänk då på att ange den skola och klass som du/barnet ska gå i då.

Din/ditt barns specialkost och/eller anpassade måltid kommer att finnas inom en vecka efter att din ansökan behandlats.

Om en elev inte äter sin beställda specialkost under en period på två veckor kommer specialkosten tas bort. Du behöver då ansöka om specialkosten på nytt.

 

Har du frågor om specialkost och anpassade måltider? Kontakta:
Anders Larsson
Kostchef, Timrå kommun.
E-post: anders.larsson@timra.se

Behandling av personuppgifter

Frågor om tjänsten

Fråga om inloggning

Om du loggar in så kan vi förifylla frågor med uppgifter vi hämtar från andra system t.ex. Skatteverket.

Du kan även få återkoppling om ärendets status och notifiering om handläggaren behöver mer information.

Gå vidare utan inloggning

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa