Bidrag till kulturföreningar - ansökan
Bidrag utgår till kulturföreningar i Timrå kommun, t ex hembygds-, teater- och musikföreningar, för utförande av kulturarrangemang i Timrå kommun.
Bidragsansökan ska inlämnas till kultur- och teknikförvaltningen på särskilt formulär och vara undertecknad av ordförande och revisor. Till ansökan bifogas verksamhetsberättelse och bokslut för senast avslutat verksamhetsår samt verksamhetsplan och budget för innevarande år. Ansökan inlämnas senast den 30 september. Bidraget betalas ut i december innevarande år.
Anmälan till föreningsregistret
För att kunna söka föreningsbidrag ska föreningen vara anmäld till föreningsregistret. Detta sker genom beslut i kultur- och tekniknämnden.
Här kan du ta del av normer för föreningsbidrag, drogpolicy, anmälan till föreningsregistret samt övrig information.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- IP-nummer
Personuppgifterna behandlas för att kommunen säkert ska kunna identifiera berörda personer, för att kunna kontakta personerna och för att kunna handlägga ansökan.
Laglig grund för behandlingen
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
Lagringstid
- För evigt - Delegationsbeslut
- 5 år - Ansökan med tillhörande handlingar
Övriga upplysningar
Läs mer under Personuppgifter i menyn ovan samt allmänt om kommunens behandling av personuppgifter på kommunens webbplats.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål som rör behandlingen av personuppgifter kan lämnas till dataskyddsombudet Matts Boman, dataskyddsombud@timra.se, telefon 070-188 78 87, eller till tillsynsmyndigheten Datainspektionen.
Personuppgiftsansvarig
Kultur- och tekniknämnden
kultur.teknik@timra.se
Frågor om tjänsten
Kultur- och teknikförvaltningen
kultur.teknik@timra.se
060-16 31 65